november 18, 2013

Kakel och klinkers

I min färgskala passar inte grått. Eftersom det är den färgen som är populärast nu så känns det som om alla soffor i möbelaffärerna är grå och allt klinkers är grått. Visst är det en vacker färg men inte hemma hos mig.

Besökt många kakelaffärer utan att hitta något jag tycker om. Jag är inte förtjust i blankt kakel inte heller för stora plattor. Jag vill att badrummet ska kännas ombonat och tänker därför bara ha kakel inne i duschen , övriga väggar ska målas. För mycket kakel kan kännas lite kallt tycker jag.
Just nu är jag inne på sjösten i den bruna färgen,

Vårt badrum är ganska litet, knappt 9 kvadrat, vi ska få plats med toalett, stort skåp som är 1,60 brett och som går ända upp i tak. Vi bygger vår dusch, den blir 95x95 och vi tänkte renovera en gammal skänk som är 1.60 lång, och ha som tvöttställsskåp. Lite jobb att få den i ordning men jag tror det kan vara värt besväret. Väldigt stor men jag tror den kan bli fin när den blir i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar