november 16, 2013

Färgval

Håller fortfarande på med den tuffaste utmaningen när man renoverar eller bygger hus. Färgval. Jag blir tokig. På riktigt.
Ena dagen är jag inne på härliga tapeter och mycket färg, nästa dag känner jag för att måla allt vitt.
Jag åker och tittar på möbler med härligt mönstrade tyger för att nästa dag känna att linne, vit och beige är det bästa valet.
Allarängens snickeri har byggt ett jättevackert kök som jag varannan dag vill måla vitt och varannan dag vill ha olivgrönt.
Det måste vara åldern, jag får svårare och svårare att fatta beslut ju äldre jag blir och det är inte bara jag som blir tokig, min man blir galen för att inte snacka om målarna som tycker att jag är en riktig virrpanna.
Inflyttningsdagen närmar sig snart kan jag inte skjuta upp det längre, har nog 40 olika provburkar hemma, ingen känns 100.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar