augusti 05, 2013

Trädgårdsdesign

Jag skissar hela tiden, folk omkring mig blir galna på allt mitt kladdande, pennans skrapande mot pappret kan vara väldigt jobbigt för dom som te.x vill sova i sängen bredvid. Har alltid papper och penna med mig och ritar, bilder som bara jag förstår.

Dom senaste veckorna är det vår nya trädgård som har varit föremålet för mitt skrapande med pennan. Jag har ritat in gångar, gräsmattor och rabatter, planerat området runt poolen och funderat på växthusets placering, om och om igen. Trädgård är inte riktigt min grej så jag får inte riktigt ihop det, känslan av olika rum som man vandrar runt i. Planera in golv, väggar och tak. Igår föll allt på plats när trädgårdsdesignern Ulrika från Timjan och Pioner kom på besök. Vi gick igenom all mina tankar om hur jag ville att det skulle se ut, hon kom med förslag och idéer hur det skulle kunna se ut och det kändes så bra. Nu har jag med varm hand lämnat över pennan och skissblocket till henne och om tre veckor kommer den färdiga skissen på tomten från henne. Släppa, lämna och gå vidare.

Nu funderar jag på hur nya gäst/poolhuset ska se ut och växthuset och hönshuset, Tur att jag har fler pennor och skissblock så jag kan ligga och skissa på nätterna när kroppen tror att det är morgon när klockan är två. Jag har blivit utslängd från sovrummet, jag får ligga i gästrummet, jag på ena sidan och alla mina 1000 papper på andra sidan sängen Jag kan ha lampan tänd och får prassla med papper och skrapa med pennan så mycket jag vill. Lite ensam känner jag mig men jag har ju min penna och papper och alla mina idéer och verandorna ska ju inredas och övervåningen? Har jag verkligen skissat klart på den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar