augusti 30, 2013

Trädgården idag

Hur ska man få i ordning på den här tomten. En ganska tråkig och platt yta med åker runt om. Svårt att se att det här ska bli en grönskande oas med många olika rum och uteplatser.

När det gäller hus är det inga problem för mig att se dess potential och skapa en bild av hur det ska se ut när det blir klart, när det gäller trädgården är det svårare för mig att se hur trädgården kommer att se ut om några år när det man planterat har vuxit till sig. Renoverar men ett hus växer ju det färdiga resultatet fram direkt, en trädgård är i ständig förvandling och ett ständigt pågående projekt.

Hoppas mitt trädgårdsintresse växer till sig i samma takt som trädgården, måste erkänna att jag är mer en entreprenör än en förvaltare, men jag är i den ålder då jag har hört och läst att trädgårdsintresset blir allt starkare och att även mannen börjar bli intresserad. Det låter lovande för om jag tillbringar lite tid i trädgården så ägnar mannen ingen tid alls där idag. Men jag kan se vår potential och blundar jag riktigt hårt kan jag se, om än lite otydligt, oss två i trädgårdskläder och stråhatt rensa, gräva, plantera och skörda. En härlig syn.























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar