april 08, 2013

Hål i taket.

Killarna har kommit tillbaka från påskledigheten och renoveringen fortsätter. L å n g s a m t . Det känns som det går bakåt hela tiden. Efter 6 månaders renovering så känns det som om vi fortfarande är i rivningsstadiet. På ena sidan huset är taket klart för att lägga på teglet, på andra sidan och i burspråket ät det bara ett stort hål och jag kan se ända ner i källaren. Deprimerande.

Men, men, under tiden fortsätter jag skissa på garderober och skåp, provmålar med olika färger, tittar på golv och klinkers och funderar på vilken färg fasaden ska ha. Trots att det känns som det är evigheter kvar tills någon kommer att fråga vilket golv jag ska ha i köket eller var toalettstolen ska komma i badrummet. Om ni frågar mig nu så ska jag aldrig renovera mer i hela mitt liv. Huset såg ju ganska trevligt ut innan vi satte igång med renoveringen.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar