februari 18, 2013

Snygga mattor

Ibland hittar man något som man blir förälskad i och måste köpa fast man inte vet var det passar någonstans. Så var det när jag var i Paris och blev kär i två mattor. Så trots att jag tänkt att mitt nya hem skulle gå i ljusa toner gick jag och köpte 2 röda kelim mattor. Väldigt snygga, mitt hjärta blir varmt av lite mustigare färger så som rött, brunt och grönt. Mina tre favoritfärger när det gäller inredning. Lite udda, jag vet. Men det blir väldigt ombonat. När jag ändå var i farten köpte jag en vacker cremefärgad servis med en kant som går i rött och grönt så nu är det bara till att fortsätta i den stilen. Skönt nu behöver jag inte fundera på färgsättningen i huset. Det finns väldigt många andra beslut som måste tas, till exempel vill jag ha marockanskt klinkers i badrummet dom närmaste 15 åren? Ja, jag tror faktiskt det.

Du ser nog vilka 4 bilder som var inspiration ( väldigt vackra), men helt fel till mina nya mattor.
Som tur är har vi ett gästhus på tomten som också ska renoveras. Där ska jag frossa i dom ljusa färgerna. Tror jag,















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar