januari 19, 2015

Drömmen om ett växthus

Vill så gärna ha ett växthus i trädgården, jag har fördjupat mig i information om växthus, läst om tips och idéer, skissat, förkastat skissat igen.
Jag har inte tålamod att försöka hitta en massa begagnade fönster som ska slipas, målas och kittas utan jag får försöka få tag i nya fönster till ett vettigt pris.
För att passa in i trädgården måste det vara av trä, gärna med en uppmurad grund. Storlek 18-20 kvadrat. Så långt har jag kommit i min planering.
Men nu återstår alla detaljer
- hur hög ska muren vara
- tegel eller lecasten som slammas
- vatten och el
- rakt eller med burspråk
- hur ska gavlarna bli snygga
- var exakt ska det placeras i trädgården.

Märker på dom senaste skisserna jag gjort att det inte blir några stora förändringar, så på fredag tänkte jag åka till snickeriet och få en offert på fönster och dörrar. Får se var det landar, om drömmen om ett växthus ska fortsätta vara en dröm.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar