maj 03, 2014

Gräsmattorna klara

Då var även helgens andra projekt avklarat, att så gräsmattan på framsidan. Det är så härligt att få bort dom grå tråkiga jordhögarna och förhoppningsvis i början av juni få gröna område runt huset. Nu väntar jag bara på att få börja plantera så även våra rabatter får lite färg. Vi får hit ett lass med jord under nästa vecka så dom två rabatter som saknar jord blir fyllda.

Jag är så glad att vi valde att lägga alla gångar och planera alla rabatter i höstas så det bara är till att plantera nu. Vi planterade även tre oxlar (heter det så i pluralis) alla verkar ha klarat sin första vinter riktigt bra.

Det känns i min kropp att det var en lång, hård dag igår. Det var knappt jag kunde ta mig ner för trappan i morse, får mjuka upp kroppen med en långpromenad innan jag åker till jobbet.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar