maj 03, 2014

Drömmen om ett trödgårdsland.

Vi har bara gjort i ordning halva tomten och det är för att maskinerna ska kunna köra in när vi ska bygga gästhuset och gräva för poolen. Det är på den halvan växthuset och vårt trädgårdsland ska ligga. Det är den delen av tomten som jag längtar mest efter att få sätta igång med. Så varje morgon när jag kommer till jobbet måste jag gå ett varv och få tråna efter allt jag vill köpa men inte kan. Blåbärsbuskar, apelsinträd, olika sorters fruktträd, bärbuskar, doftande kryddor, valnötsträd, olivträd i olika storlekar och massor med annat smått och gott. Snart kommer jordgubbs-och smultronplantorna och all sallad, dill, gräslök och tomatplantor. Sättlöken och sättpotatisen ligger där och lockar, men nej, inget kan jag köpa.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar