mars 01, 2014

Nu är det bestämt

Efter mycket funderingar har jag bestämt mig.

Det blir en vacker grön färg på pörlsponten i tvöttstugan och groventren.
Vi målar pörlsponten och köksskåpen vita, jag har beställt en fläkt från Fjöråskupan som ska målas i samma färg som vår gröna spis. Köket blir väldigt vitt men med det mörka golvet och tjocka ekbönkskivor så tror jag ändå vi kan få lite tyngd i köket
Eftersom vi inte har köpt några möbler till vardagsrummet ännu så målar vi väggarna vita tills vi vet vilka möbler vi ska ha. Även i vårt sovrum blir det vita väggar tills vi har valt inredning.

Så nu är hela huset färgsatt, det var i sista sekund eftersom målarna är i full fart med målningsarbetet, rörläggarna kommer på tisdag och på torsdag kommer TV-killen och kopplar in parabolen.

Till helgen blir det flyttstädning och under nästa vecka flyttar vi in. Oh, vad jag har längtat, är så trött på alla byggkillar, jag vill dom ska ta alla sina verktyg och försvinna från vårt hus, men en vecka till ska jag väl klara.

Det blir så himla bra, vi är så nöjda. Det är en viss skillnad.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar