juli 24, 2013

Detaljer

Den breda listen som avslutar fasaden och löper längs hela huset, listen som bryter fasaden där huset är som högst och nu snygga och arbetade foder runt fönstren. Små detaljer som är viktiga för husets intryck. Nu ska stolparna på verandorna fasas och utsmyckningen vid nock göras. Jag känner mig väldigt nöjd.

Nästa steg är att bygga klart verandorna, golv, tak,staket och trappor. Elektrikersonen har varit och dragit rör för högtalare, taklampor och övrig takbelysning. Jag som sällan lyssnar på musik har byggt in högtalare på alla tre verandorna plus utanför ytterdörren. Är inte så bra när det gäller det tekniska men vad jag förstår är att man ska kunna styra så det kan vara avstängt på ett ställe, klassisk musik vid ytterdörren, någon kan lyssna på hårdrock på ett annat ställe samtidigt som man kan sitta i en vilstol och lyssna på sommarprogrammet i P1 på ett tredje. Känner jag oss rätt kommer det oftast att vara tyst på våra verandor. Men man kan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar