september 28, 2017

Vackert i trädgården

Vilka dagar vi haft nu! I alla fall vi som bor på västkusten! Man har kunnat ta långa uteritter utan risk för regn. Kvällsmaten på verandan och alla dessa underbara färgerna som man möter på morgonfärden till jobbet.

Igår slog det mig att jag måste ta tag i min trädgård som jag såklart skulle gjort för längesen men jag har prioriterat annat. Har inte haft den lusten för trädgården alls.
Mina gamla sommarblommor i mina krukor på trappen skriker dock " byt ut mig" så idag är det jag som tar tag i trädgården eller i alla fall byter ut alla mina sommarblommor till nåt höstigt.

Vi har fått in så mycket fint nu ljung, både perenne och 1-årig, gröna växter, kålen som e så vacker i färgerna och eukalyptus träden. Så fina!





 
Sen måste vi snart börja tänka på fåglarna också och hur fina är då inte dessa?
 
 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar