februari 05, 2014

Slutskedet

Nu är det inte många veckor kvar innan allt är klart. Det vackra trägolvet är lagt. Badrummet är kaklat och Erik håller på att foga golvet i tvättstugan och groventren. Snickarna håller på att sätta in dörrarna. Vår fina trappa är på plats.

På måndag ska övervåningen vara klar, då kommer målarna. Jag längtar så tills vi kan tömma huset på alla verktyg och maskiner och riva ut täckpappen som ligger på golvet. Väldigt nöjd med allting.

Målarna har som tur är mycket snickerier att måla innan det är väggarnas tur. Det ger mig lite respit eftersom jag fortfarande inte kan bestämma mig för vilken färg eller tapet vi ska ha.

Jag vet, det ser inte ut som om vi är färdiga , men det ser värre ut än det är.



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar